Öcalan’ı ben getirttim


Gizli tanık olarak getirildiği Ergenekon davasında önceki gün kimliğini açıklayan Şemdin Sakık, dünkü duruşmada “Öcalan’ın Şam’dan getirilmesi tamamen benim geliştirdiğim plan çerçevesinde oldu. Bunu söylerken ne kadar büyük bir risk aldığımı biliyorum. Ölüm riskini göze alarak açıklıyorum” dedi.

ERGENEKON Davası’nın görüldüğü İstanbul 13’üncü Ağır Ceza Mahkemesi’nde tanık olarak dinlenen Şemdin Sakık, “Öcalan’ın Şam’dan getirilmesi tamamen benim geliştirdiğim plan çerçevesinde oldu. Bunu söylerken ne kadar büyük bir risk aldığımı biliyorum. Ölüm riskini göze alarak açıklıyorum. Genelkurmay Başkanlığı yaptıkları halde ya bunu bilmiyorlar ya da bu gerçeği gözardı ediyorlar” dedi. Sakık dünkü duruşmada özetle şunları söyledi:

ESKİ TERÖRİST DİYEBİLİRSİNİZ

“Ben terörün bitmesi için çabalıyorum. Yıllardır gençleri PKK’nın elinden kurtarmaya çalıştım. Abdullah Öcalan ile ilgili 2 kitap yazdım. Ben savaşçı doğmadım ki. Benim için ‘Nasıl oluyor da böylesi bir mahkemede Şemdin Sakık tanık olarak dinlenebiliyor’ deniliyor. Ben tanık olarak dinlenirken terörist sıfatım yoktur. 15 yıl önce örgütten ayrıldım. Örgütten ayrılma nedenim de bu tür şiddetin bu halka zarar verdiğini düşündüğüm içindir. Bana ‘eski terörist’ diyebilirsiniz, ‘geçmişi suçlarla dolu’ diyebilirsiniz ama şu anda ‘suç işliyor’ diyemezsiniz.

Devletin beni Pişmanlık Yasası’ndan yararlandırmayacağını biliyordum. Buna rağmen dilekçe vermemin çok başka nedenleri var. Dağda geçirdiğim yıllarda yürüttüğüm faaliyetlerden dolayı Öcalan’dan daha öne çıkmış biriydim. Kürt gençlerin idolü haline gelmiştim. Cezaevinde de şiddeti savunsaydım binlerce genç dağa giderdi. ‘Benim için gidiyorsanız gitmeyin’ mesajı verdim. Binlerce insan dağa çıkma kararını gözden geçirdi.”

Özgür olunca askere gideceğim

Dağda geçen 18 yıl Şemdin dışında bir şeydi. Türk ordusu ile cephede defalarca karşı karşıya geldik. Türk Ordusu’nun disiplinli, fedakar, üretken ve bir hiyerarşi içinde olduğunu gördüm, saygı duydum. Allah nasip ederse 15 yıl sonra özgürlüğüme kavuşacağım. Çürük raporu alma, bedelliden yararlanma imkanım olmasına rağmen sembolik değeri olsun diye askere gideceğim. Bu ordu Türkiye’nin ordusudur. Askere giderek, Kürt gençlerine ‘ordu sizindir, askerlik yapın mesajı’ vereceğim.

1993 yılında esas yaşanan o felaketten büyük zarar gören ordunun kendisidir. Ordu bir çok generalini, albayını, yarbayını kaybetti. Göreve gelir gelmez arkadaşlarının akıbetini araştırmaları gerekirdi. Asker arkadaşlığı, yoldaşlık bunu gerektirir. Onlar, bunları gizlediler. Bizi burada konuşturan onların tutumudur. Gizledikleri için de başkaları açıklıyor.

Kan akacaktı

Bu davada ifade vermek istememin nedeni karanlık noktaların aydınlatılmasını istiyorum. Halkın aydınlatılması gerekiyor. Bazı gerçeklerin gizlenilmemesi gerekiyor. Bünyede bir zehir, kirlilik varsa bu ülke yoluna girmiş sayılmaz. Ergenekon, Balyoz ve KCK davaları olmasaydı bugün kan oluk oluk akacaktı. Ben bu işin ruhunu biliyorum. Bu nedenle hayırlı bir iş yaptığıma inanıyorum

Etiketlendi:, , ,

Bir Cevap Yazın

İSTİHBARAT ALANI

Sınırsız, Seçkin, Sansürsüz, Kemalist Haber Blogu

Derin İstihbarat

strateji, güvenlik, araştırma, istihbarat, komplo teorileri, mizah, teknoloji, mk ultra, nwo

İran Analiz

İran-Şii Jeostratejisi ve Dünya Genelinde İran Destekli Şii Örgütler, İran-Şii Lobisine Dair Bilgiler

İç Savaş

Strateji - Taktik - Savunma

İSTİHBARAT

Şifresiz Yayın!

