Çok Şükür Bugün Pazartesi !


Personelinizden ne kadar sıklıkla “Çok şükür bugün Pazartesi!” dediklerini işitiyorsunuz?

Eminim ki, çok sık değildir. Takım ilişkileri küçük paylaşımlarla nasıl geliştirilebilir diye düşündüğümüzde, inanın bu konuya küçücük bir vakit ayırdığınızda büyük başarılara imza atabilirsiniz.

Hayatımızın büyük bir kısmını bir iş yerinde geçiriyoruz, ailelerimize ayırdığımızdan daha çok zamanı çalışma arkadaşlarımızla beraberiz, peki neden o zaman işyerlerimizi insanların gelmeye can attıkları yerler haline getirmiyoruz? Bilhassa Pazartesi günleri için!

Birbirini teşvik eden, destekleyen, cesaret veren bir ortam yaratabilirseniz “samimi, sıcak ve sevecen bir işyeri ” işiniz ve hayatınız hem sizin için hem de çalışanlarınız için daha keyifli hale gelecektir, bunun sonucu olarak da daha verimli, daha moralli ve daha kârlı bir işyeri yaratacağınızdan emin olabilirsiniz. Size bunu garanti edebilirim.

Yapmanız gereken ilk adım çok basit. Öncelikle takım arkadaşlarınıza çalışma ortamını geliştirmek için ne yapmak istediklerini sorabilirsiniz. Onlardan alacağınız bir istek listesi kılavuzunuz olabilir. Çoğunluğun aslında sizden “sıcak bir Günaydın!” gibi ne kadar küçük şeyler istediklerini görünce şaşıracaksınız.

Ufak yatırımlar yapın! Dikkat edin yatırım diyorum, masraf değil! Ne mi, mesela şirkete daha kaliteli çay veya kahve makinesi alabilirsiniz, atıştırmalık kuruyemiş türü şeyleri herkesin paylaşımı için alabilirsiniz veya şirket bütçesini tutturduğunda, çok istenen bir müşteri ile anlaşma sağlandığında herkese bir sinema veya tiyatro bileti veya bir kutlama pastası! Bu ve bunun gibi bir organizasyon için dişe dokunmayan küçük şeyler. Kendinizden pay biçin, ufacık bir hediye aldığınızda mutlu olmaz mısınız?

Her Pazartesi sabahı herkes için güzel poğaçalar veya simit almayı deneyin mesela.

Ara ara – her 90 dakika ritmik saatimize uygun olarak – çay veya kahve molaları vermeyi deneyin. Çalış dinlen – çalış dinlen – 15 dakika ara ver metodunu uygulayabilirseniz çalışanlarınızın bütün gün masasından kalkmadan çalıştıklarından çok daha fazla verimli çalıştıklarını keşfedeceksiniz.

Finans müdürünüz bu tür harcamaların bütçede yeri olmadığını, söyleyebilir, peki personel verimliliğinde % 10 azalma bütçeye ne kadar etki eder? Bir personeliniz ayakları geri giderek işe geldiğinde ve bütün gün asık suratla dolaşıp etrafındakileri de etkilediğinde ya da personelini destekleyen rakip bir firmaya geçmek üzere aniden ayrıldığında bütçeye ne kadar zarar verir? Bunlar da bütçeye kondu mu acaba?

Hepimiz “sosyal hayvanlarız” takdir edildiğimizde ve beraber çalıştığımız insanları sevdiğimizde en büyük performansı gösteririz. Eğer insan olarak bizlerin “ Fizik vücudu olan ruhsal varlıklar değil, ruhsal varlıklar olup fizik vücutla dünyada yer alan bireyler olduğumuzu ” idrak ettiğimizde, herkesin kazandığı bir ortam yaratabiliriz!

Herkese muhteşem bir hafta dileğiyle… Finans müdürünüze ekstra poğaça veya simit almayı unutmayınız (rejimdeyse kepekli!)

Reklamlar

Etiketlendi:,

Bir Cevap Yazın

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

İSTİHBARAT ALANI

Sınırsız, Seçkin, Sansürsüz, Kemalist Haber Blogu

Derin İstihbarat

strateji, güvenlik, araştırma, istihbarat, komplo teorileri, mizah, teknoloji, mk ultra, nwo

İran Analiz

İran-Şii Jeostratejisi ve Dünya Genelinde İran Destekli Şii Örgütler, İran-Şii Lobisine Dair Bilgiler

İç Savaş

Strateji - Taktik - Savunma

İSTİHBARAT

Şifresiz Yayın!

%d blogcu bunu beğendi: